Ferie 2013:-)

Barnehagen til ungene er stengt hele Juli, så i år fikk vi ordna det slik at Heine fikk ferie disse fire ukene:-) Perfekt! For første gang fikk vi det til å klaffe for alle sammen! Dette blir med andre ord vår første skikkelige ferietur sammen:-) Ellers har det blitt en tur til Sunnmøre for å besøke familien min.

Etter mange fine tips, bestemte vi oss til slutt for å kjøre til Borås Dyrepark i Sverige. Vi fant oss ett fint hotell midt i sentrum, med to små hotellrom med dør i mellom. Helt super, da ungene legger seg mye tidligere enn oss voksne:-) Vi kosa oss der ett par dager, før vi vendte vi nesen hjemover.

Vi tok en overnatting hjemme, pakket om, å dro videre dagen etter. Nå ble det hyttetur i Finnskogen:-) Søskenbarnet til Heine og Fruen har hytte der, og de var der med sine to små jenter.

En mer idyllisk plass skal man lete lenge etter:-) Skikkelig go gammeldags hyttetur. Vi måtte hente kildevann, der var utedo, ingen TV, eller mobildekning. Deilig! Kan ikke huske sist jeg hadde så senka skuldrer:-) Ungene strålte om kapp med sola, og stor kosa seg. Å det gjorde jammen vi voksne også:-)

Bare det å vokne å få kaffi kokt på kjel, å nyte den på verandaen i morgensola<3 Magisk! Vi gikk oss noen fine turer å fikk med oss litt historie i området, og hadde en fin dag på en nydelig sandstrand, nesten uten folk:-) Perfekt avsluttning på en liten ferietur!

Når vi kom hjem fikk vi besøk av verdens beste Marie, Magnus og Lille Mikkel som overnatta med oss noen dager:-) De hadde med seg båt, så vi fikk en fin dag på sjøen også:-) Den begynte med sol og blå himmel, men ente med svart himmel, en himmel som opnet seg og masse torden og lyn:-O Litt action må man ha;)

Den dagen de reiste kom lille søstra mi Malin:-) Ett par dager senere kom Mamma og Pappa:-) Fikk med seg Grensetreffet i Halden før de reiste hjemover igjen. Ble tomt og rart når alle reiste, etter så mange uker med masse folk rundt oss. Men det var litt godt med kvardag igjen også;-) Før vi reiste på ferietur, så fikk vi besøk for første gang av Farmor, Farfar, Tante Sølvi og John fra Sunnmøre også:-) Kjempe koselig!

Håper alle har hatt en fin ferie!

Ej å ho Farmor på snart 80<3

Hermine og Pappa i Dyreparken<3

Kim fant en Dinosaur:-D

Dyreparken i Borås:-)

Kim fant seg en gravemaskin i Dyreparken:-)

Finnskogen:-)

På Stranda i Finnskogen:-)

Nettopp vokna på hytta:-)

Koser seg med lego på hytta:-)

Båttur:-)

Avlutter med ett bilde av ett nydelig glass Champagne og Cigar;-)