Familie<3

Happy Valentinsdag!

Heine henta ongane i BHG meda ej gjor ferdige middaji. Heim igjen kom to oppøste onga med kvar si enkle longstilka rose i hendene:-D So kom forsyne mej Manni hakk i hel med en bukett longstilka ros...

Hipp hipp HURRA:-D

Gratulere so masse me den store daji fine kjærsti min:-D Håpe du he hatt og he en kjekke bursdag! Gleda mej til ei lita feiring på Laurdag og ett EKTE sjøslag te sommari;-) Ooooooh! Gla i dæi

Frå 27 Januar til 3 Februar på ett sekund:-O

Må sei ej gikk mej på en smell i dagmårgå når ej plutselig fann ut at det ikkje va den 27 Januar(nåke ej hadde fått for mej) men den 3 Februar:-O Ongane sat å spiste frokost, meda ej å han Heine na...

Helga vår:-)

He vell egentlig ikkje våre ta gard før heile helja, anna enn en tur i butikken der ej tok helgahandeli:-) Det teke litt tid å kåme sej på plass igjen ette tre vike på tur. Fredaji fikk ongane sej ...

Vel framme i Halden:-)

Må sei det va nydelig godt å parkere utfør huset, heile og fine, ette ei longe reise:-) Vi starta å kjøre på torre fine væija og mærkakje mykje ta vinteren før vi for over Strynefjellet, men føret ...

Siste dagen vår i finaste Tjørvåg.

Då va det nok en gong tid før å vænde nasa nedover igjen. Blir vemodigt og reise frå familie og venna, men det skal jammen bli litt godt å kåme tilbake til kvardagen igjen også:-) Vi he hatt nåken ...

Då va det Mandag..igjen:-)

Ej synst tida går rasande fort når vi e her oppe! Men sann e det vell bere, når en he det kjekt:-) No he vi nettopp "tatt farvell" me na Pappa/Morfar så reise på sjø i dag. Og i ettemiddag landa ha...

Siste helga mi i Tjørvåg.

På Fredag so stakk ej og systa en tur uti Våji å gjor nåkre ærend. Til Middag, so hadde ho Mommor steikt ei svinesteik så ho tok med, og "vi" ordna tilbehøret:-) Fredagskvelden starta vi me TV og n...

Siste krampetrekninga.

No he det våre to daga te ændes me plana frå ænde te anni. Heseblesandes hit og dit me to onga på slep. Siste krampetrekninga før helg og heimreise. No venta ei planlause helg. Nåke ej kjenne e god...

Tjørvåg te endes å tebake:-)

Tirsdaji vart nok en morgen i pysjmodus. Kim og Morfar tok ei ronde å gjor litt ærend. Når dei kom tilbake kledde vi på oss og gikk ut å holdt dei med lag:-) Ette vi hadde ete middag, tok ej å han ...

Gladmelding:-D

Dinne vikå starta vi med vaffle. Verdens beste vaffle! Jaja. Vi åt nå en tjappe frokost fust da, før vi stakk uti Frøystadvågen til ne Mommor. Der ho baud på nystekte vaffle me heimerørte jordbærsy...

Litt ta det vi he bedreve tida med her oppe:-)

Fredagen, fuste heile daji våra i Tjørvåg, gikk i avslapping. Kjænde dinna longe reisa godt på kråppi, så her va det pysj-modus te longt på dag:-) Mamma og Malin va på jobb, så ej, ongane å han Pap...

Dagane flyge frå mej!

Før fuste gong, so he ej faktisk klart å slappe av når ej e her oppe, og fått brokt masse tid på Familie

Forsinka Julebesøk på Sunnmøre.

Torsdag den 9 Januar(før fogli dreit), pakka vi oss inni bili med kurs mot Sunnmøre. Heine e i Malta på jobb, så ej trudde ei periode at det ikkje vart nåki tur med det fuste. Men takket være ne væ...

Ei lita shoppingronde i Ulsteinvik.

Ej og systå måtte nå sjekke trøkket oppi Vik me, en dag ej plutselig vart fri før onga nåkre tima. Vart nå litt stæsj der me. Ett skjerf, nåke bling øredobba og smykke, og ett nytt fænsi mobildekse...

Ei lita shoppingronde i Fosnavåg.

Her e resultatet ta ei lita shoppingronde ej å systå hadde oss uti Våji:-) Må nå syne fram det ej kjøpte. Alletide kjekt med litt nytt! Det vart ei "Barfota" Champis veske. Ei "Jn Plus Paris" Skull...

Nyter dagene på vakre Sunnmøre:-)

Jeg og ungene kjørte oppover Søndag den 1 September. Turen gikk kjempe bra:-) Brukte litt over 9 timer, så nye veier og tuneller, og det å slippe ferge hjelper mye:-)! Vi har hatt ett nydelig høstv...

Sommerfugler i magen!

Om ikke mange dagene reiser jeg og ungene til Sunnmøre:-D Familie, venner og sist men ikke minst Bryllup:-D Gleder meg så det kribler i magen! Jippi! Sunnmøre i mitt hjerte

Feiring av 2 og 4 årsdag:-)!

Ja, i Juli har vi feiret to bursdager. Kim Frode som ble 4 år den 22 Juli og Hermine som ble 2 år den 30 Juli. Siden de fortsatt er små, så feirer vi dem sammen. En dag med Familiebursdag, og neste...

Ferie 2013:-)

Barnehagen til ungene er stengt hele Juli, så i år fikk vi ordna det slik at Heine fikk ferie disse fire ukene:-) Perfekt! For første gang fikk vi det til å klaffe for alle sammen! Dette blir med a...

17 Mai!

17 Mai ble feiret på Sunnmøre. Nydelig vær fra morgen til kveld. Først gikk vi i tog, så tok vi en kaffi med Farmor:-) Etterpå dro vi bort på skulen:-) Fin dag for store og små. Gratulerer med dage...

Hjemme på Sunnmøre:-)

Lillesøster kom til Halden på besøk en liten uke, før vi kjørte sammen til Sunnmøre den 29 April:-) Turen gikk veldig bra, og ungene var like tolmodige som alltid! 1 Mai (i går) var vi på Amcartref...

Juleferie<3

Juleferie

Vi pusser opp:-D

Endelig etter 5 år, har vi endelig begynt å pusse opp! Det er stue og kjøkken som skal "pimpes" opp litt;-) Det startet for to uker siden. Den dagen Heine reiste kom snekkeren og begynte:-) Nå har ...

Tilbake til hverdagen:-)

Lørdags kvelden var vi endelig hjemme igjen, etter en laaaang kjøretur fra Sunnmøre. Turen gikk veldig bra, men vi var leide alle sammen på slutten. Ble noe rot med ferger å en stengt tunell og san...

Pakke, pakke, pakke..

Etter ett par fine uker på Sunnmøre, er det på tide å tenke på returen. Hverdagslivet kaller. Tiden her oppe, har som alle andre ganger gått altfor fort. Men det er alltid godt å komme hjem, selv o...

Sunnmørstur!!

Tiiiidlig Fredags morgen pakket jeg og ungene oss i bilen å begynte på den lange reisen oppover. Fra Halden til Sunnmøre. En venninne fra Tønnsberg skulle samme vei, så vi møttes ett stykke etter O...

Ett bilderas fra Sommerferien:-)

Har hatt besøk av Mamma, Pappa, og Malin lille søstra mi ett par uker i Sommer:-) Har kosa oss kjempe mye! Vi har ikke vært på noen tur i år, bare kosa oss hjemme:-) Har veldig lyst på en liten syn...

Dagstur til Oslo!

I går dro jeg og Malin(lillesøster) på dagstur til Oslo:-) Vi har snakket om dette i evigheter, og eendelig fikk vi det til å klaffe! Første vi gjorde når vi kom frem med toget var å ta en kaffi, s...

Besøk fra Sunnmøre:-)!

I dag har vi hatt besøk fra Sunnmøre i akkurat en uke:-) Mamma, Pappa og Malin(lillesøster) kom sist helg, for da rakk de bursdagsfeiringen til Kim og Hermine. Det neste de skal få med seg nå før d...

Vel hjemme i Halden:-)!

Tirsdag morgen begynte vi på reisa fra Sunnmøre til Halden. Turen gikk veldig fint:-) Bare veldig kjedelig med alle turistene i bobiler og campingvogner, som kjører saaaakte, for å få med seg den n...

Sunnmørsturen går mot slutten, siste innspurt!

Dagen etter jeg kom hjem fra den fine turen i Geiranger(Onsdag kveld), slappet jeg av hjemme med Mamma, Pappa, Kim Frode og Hermine:-) Godt det også inni mellom! Om kvelden kom lillesøster hjem på ...

Fantastiske dager i Geiranger!

Mandags kvelden reiste Jeg til Geiranger for å besøke lillesøster som jobber på Union hotell SPA, om SPA resepsjonist og hudpleier. Det tar ca.3 timer å reise dit, fra der Mamma og Pappa bur, så nå...

Søndagen på Sunnmøre:-)!

I dag sto vi opp, så dro jeg og Kim inni bygda å plukka opp ei veninde Monica. Vi dro på tur i fjøra, der vi fant krabbe og ål. Veldig spennende for Kim:-)! Han fikk plaske litt i elva og kasta ste...

Fineste plass på jord!

Ingen plass er finere på denne jord, en her hjemme på Sunnmøre når det er fint vær:-) Noe det har vært både i går og i dag. I går dro jeg og ungene å besøkte Silje og lille søte Vanessa:-) Kosa oss...

En liten oppdatering fra Sunnmøre:-)!

Ja, da var det på tide å komme med en liten oppdatering igjen. På Søndag dro jeg og ungene til Larsnes å besøkte Merete og Markus. Merete hadde bakt en nydelig kake som vi kosa oss med, noe som pas...

De koselige dagene hjemme på Sunnmøre fortsetter:-)!

På Torsdag møtte jeg Monja i Ulsteinvik, å jeg fikk endelig møte den lille nydelige Prinsen hennes, Fillip

Rolig og fin dag med Familien:-)

Når vi stod opp i dagtidlig, tok vi livet med knusende ro. Så det tok tid før pysjer og morgenkåpen ble tatt av;-) Når morgenstellet var tatt og alle var klar, hadde klokken blitt nermere ett. Da d...

Nyter dagene på Sunnmøre:-)

Har fått gjort veldig mye på de få dagene vi har vert her oppe, uten å følt at det har vert noe stress, perfekt:-) I går dro Jeg og Kim å besøkte June, Per-Inge, Olav-Elias og Alma-Linea på formidd...

Tur til Sunnmøre!

I går klokken halv seks om morgenen pakket jeg ting og tang, barna og meg selv i bilen å kjørte hjem over til vakre Sunnmøre:-) Var litt skeptisk på turen, med tanke på å kjøre i 12 timer alene med...

Årets første Onsdags Crusing!

Ja, i dag var det altså årets første Onsdags-Crusing på Fønix på Fisketorget. Kjempe mange tøffe og flotte biler, masse mennesker å været var heeelt perfekt:-D Bilen vår:-) En 67 Ford LTD. Ki...

En nydelig 1 Mai:-)

I går var vi ute fra morgen til kveld:-) Å på ettermiddagen ble det helt vindstille, så varmt i solveggen at vi måtte trekke til skyggen ett øyeblikk. Hehe:-D Helt fantastisk! Fikk koselig besøk av...

Gutta på tur:-)!

Jeg kjørte Kim Frode og Heine til togstasjonen til klokken elleve på formiddagen i dag. Når Heine dro på jobb sist, tok han Fly fra Gardermoen, å siden båten kom til Halden i går, står bilen på fly...

En fin Lørdag:-)

I går kom Skagerrak(Båten jeg jobbet ombord) til byen å jeg fikk med meg innseilinga fra verandaen:-) Etterpå henta jeg Kim i BHG å vi dro til Byen, så han fikk sett båten legge til kai, å hilst på...

Shopping, balsam for sjela;-)

Ja, i dag har Jeg, Hermine, Anette og lille Anna vært en tur på Nordby i Sverige, der vi har shoppet og kosa oss på kafe:-) Er ikke mye som skal til for å få meg i supert humør nei:-D Jippi!! Me...

Søndag og innekos:-)

Ja, her har hele gjengen blitt forkjølet, men det skal ikke ødelegge dagen:-) Det er full fyr i peisen, og vi har spist en god frokost. Jeg nyter en god og varm kaffikopp, mens barna leker:-) Det b...

Omgangsyken..

Ja, den hadde vi besøk av i helgen. Men heldigvis var det gikk heldigvis fort over! Kim begynte å kaste opp helt plutselig Lørdag ettermiddag, men noen timer etter han la seg, var det over:-) Han t...

Litt mere shopping, til både store og små:-)

En tøff veske og skjerf, til meeeeg;-) Kjøpt på Glitter. Jeg er IKKE sånn rosa type, men for å sprite opp ett anntrekk, helt supert! En myk og behagelig sparkebukse til Hermine, kjøpt på Sparkjøp:...

3 fantastiske uker på vakre Sunnmøre:-)

Det ble 3 fantastiske uker påvakreSunnmøre:-) Der det har vært full fart hver dag, å jeg har fått treft alle folka mine:-) Der er flere jeg ville se, men med to unger er det ikke bare bare å rekke ...

Koselig Søndag:-)

Vi har hatt middagsgjester i dag:-) Svigerforeldra mine, Malin,Triana, Martin og Aud-Jorunn. Så vi ble 7 voksne og 2 barn rundt bordet, og lille Hermine da. Kjempe koselig! Noe vi absolutt burde gj...

NY BIL:-D Weeeee!

Ford Kuga Individual 163hk Diesel 2012 mod.

Jul, Romjul & Nyttår:-)

Lisje-Julafta:-)Jule morgenen:-) Ser toppen ta Svensken over tåka:-)Hermine Julafta:-) Furste Julegava:-)Bilbane teppe:-)Litt skeptisk til Nissen, men han fikk klem;-)Meeej:-PJippi! Fuste julegåva...

God Jul Alle Sammen!

Ønsker dere en riktig god jul og ett godt Nyttår:-) <3 Klem fra Kim Frode, Hermine, Jeanette(meg) & Heine!

Besøk av LilleSøster:-)!

Lillesøstra mi Malin går på Hudpleieskole i Oslo en helg i måneden, i tillegg til at hun bur og jobber som Spa Resepsjonist på Union Hotell i Geiranger:-) Men nå var det litt spesielt, for nå var h...

I dag kommer endelig Heine hjem igjen til oss:-D

Etter fire lange uker på jobb i Scotland, kommer endelig Kjæresten/Pappaen hjem igjen til oss:-) Hurra! Gleder meg kjempe mye! Skal bli veldig godt å få han hjem. Nå blir det Juleferie på han, enda...

Har hatt kjempe koselig besøk i helgen!

I helgen har jeg hatt kjempe koselig besøk av Mamma og Farmor:-) De kom Fredags kvelden. Jeg hentet dem i Moss, da de hadde vært i begravelse i Tønnsberg. Jeg dekte på med feskt brød og masse godt ...

Sunnmørstur og Barnedåp:-) *Dåpsbilder*

Lille Hermine ble døpt på Sunnmøre den 9 Oktober, i samme Kirka som Kim Frode ble døpt i:-) Indre Herøy Kirke i Tjørvåg, samme bygda som jeg er oppvokst i. Synst det har vært stor stas å fått døpt ...

En liten oppdatering fra oss:-)

Ja, tiden flyr og Hermine har blitt to og en halv måned allerede:-) Hun tar smokk og flaske uten problem nå. Byttet til større smokker, å det hjalp veldig, å ikke minst, det å bli kvitt soppen i mu...

Siden sist... *Bilder*

Siden sist har lille Hermine blitt både 4 uker og hele 1 måned gammel:-) Hun blir kvikkere å¨mere våken for hver dag som går:-) Får så fin kontakt:-) Smiler og " prater"<3 Kim er like stolt Stor...

1 Mai & Amcartreff!

Ja, i går var det 1 Mai og Amcartreff i Fosnavågen! Vi var kjempe heldige med været, solen skinte hele dagen, eneste som var litt kjedelig var at det var kald vind. Der var mange flotte biler utsti...

60 & 80 års dag i dag!

Hipp hurra for min kjære Onkel Tor somer 60 år i dag:-D Å gratulerer så mye med overstått 80 års dag min kjære Mormor:-D Jeg, Pappa og Kim Frode har vært en tur til Ulsteinvikå gjort noen ærend på...

Påska vår og FERIE!

Kim har hattfri hele påske uka. Torsdags morgen reiste Heine til La Reunion på jobb, der han blir i 6 uker. Jeg og Kim har bare kosa oss hjemme i det nydelig været:-)Vi har vært ute fra vi har ståt...

I Love Sundays<3 *Bilder*

Voknet opp til ett nydelig vær i dag! Etter frokosten satte vi oss ut på verandaen i sola og kosa oss medkaffi:-) Naboen Dagrunn også kom ned en tur. Når Kim voknet fra luren sin, kledde jeg på han...

Litt er bedre enn ingenting!

Pappa måtte jo som sakt plutselig reise på sjø samme dag som jeg og Kim reiste til Sunnmøre. Noe som gjorde at vi ikke rakk å treffe han, før han dro. Men i går kveld fikk han hoppe på land, mens ...

En super duper kjempe overraskelse!!!

Mormor kom som sagt på middag til oss klokken 14 i går. Mamma serverte svinesteik, med nydelig tilbehør. Etterpå var det kaffi, jordbær og blåbær me eggedosis<3 Nammis!! Så hadde jeg kjøpt en li...

I dag vil jeg først og fremst gratulere en spesiell person..

Ja, vi vil gratulere verdens beste Pappa & Kjæreste med dagen i dag!! Håper at han får en fin dag i Singapore der han er på jobb, og at noen der kan gjøre dagen hans LITT spesiell. Slik atden kan b...

Første dagen vår hjemme i Tjørvåg:-)

Jeg og Kim stod ikke opp før klokken 08.30 i dag,spiste frokost, og tok livet med knusende ro:-) Når Kim tok første luren sin rundt middagstiden(12.00) hev jeg meg rundt og virket litt. Dysjet og o...

Reisen vår fra Halden til Sunnmøre!

Halden-Oslo-Lillehammer-Åndalsnes- Ålesund-Hareid-Tjørvåg. Jeg og Kim ble henta med Taxi hjemme klokken 07.30 Mandags morgen, der vi ble kjørt til togstasjonen. Toget gikk klokken 08.00. Vi bytte...

Ville bare si....

At turen har gått kjempe fint, å at vi er vell fremme:-D Klem fra meg & Kim<3

Pakke,pakke,pakke,pakke,pakke..!

Vi såv til halv ni i dag, deilig! Tok morgen stellet. Deretter spiste vi en lang og god frokost:-) Vi er ikke av den sorten som har dårlig tid på morgenkvisten;-) Etter frokosten har Kim leika seg...

Da var han reist:-(

Æsj, hater å ta farvell! I allefall når det er for så lang tid..I dag klokken 15.00 kom Taxien å hentet Heine. Han skal først til Singapore(misunnelig, elsker den plassen) deretter til Kina-Hainan(...

Siste dagen i dag..

I går dro vi en tur til Svinesund å handlet inn til helga. Vi laga oss koteletter med surkål, poteter, gullerøtter, fløtesaus og tyttebær syltetøy til middag. Det var nydelig godt. Akkurat det som ...

Indisk Aften;-)

Dagen vår startet med bading og skrubbing av en liten gutt, som hadde servert oss den saftigste bleien jeg noen sinne har sett, i hele mitt liv. Så tiden gikk, og da han i tillegg ikke hadde såvet ...

Bursdags feiring:-)!

Etter Kimmen var levert i BHG, dekte jeg på frokost til Meg, Heine og Ellen:-) Alle sammen tok seg god tid å spiste godt, koselig:-) Etterpå var det å hive innpå med litt kaffi, før man startet dag...

Dette har vi hatt til middag siste uka:-)

*Torsdag ble det Semulegrynsgrøt, kanel, sukker, roseiner og smørøye. Som jeg snakket om:-) *Fredagen kjøpte vi oss noe lite når vi var i Byen, for vi skulle jo ut å spise med familien Heggen om k...

Ommøblering..! *Bilder*

Slike ting kan jeg ligge våken på natten å pønske på;-) "Skal tro om det blir bedre hvis vi gjør sånn og sånn?!" Hehe! Heine blir helt oppgitt:-P Så det vi har gjort i dag, er rett og slett å flyt...

Søndag-Hold hviledagen hellig;-)

Kim er fortsatt flink å såver om natta:-) I dag stod vi opp nermere 09.30. Heine hadde fyrt opp i peisen til oss, før han dro. Snille Heine! Han er i Sverige en tur, og skal hente noen bildeler;-) ...

Herlige Lørdag < 3

Først av alt vil jeg gratulere Martin(Sønnen til Heine) så mye med 16 års dagen! Hipp hurra:-D På formiddagen i dag har jeg fått ordnet litt her hjemme, blant annet fått vasket badet skikkelig, de...

Ikke ofte hele familien gjør noe sammen:-) Og FIN KJOLE:-D??

På formiddagen dro jeg til Tannlegen..igjen. Bare for en siste sjekk fordi betendelsen hadde sprett seg. Så han ville være på den sikre siden, at den var borte:-) Etter på dro jeg, Kim og heine på...

Noen bilder fra Julen vår på Sunnmøre:-)

Kim og Pappa:-) Pappaen min:-)Julemiddagen! Svineribbe,fåreribbe,dampet mår,lårkjøtt,rabbestappe,surkål,rødkål,potet og ribbefett<3Mammaen min:-)Den lille Familien<3 Heine, Kim og Meg:-)Mali...

GØY, GØY, GØY:-D *Bilder*

Kim Frode og Morfar(Frode) dro ut å akte på kjelke da vi var hjemme på Sunnmøre på besøk. Å DET VAR KJEMPE MORRO:-D Fikk stor fart nedover bakken! Etterpå laga de en snømann:-)! Han var helt i hun...

Etter 12 timer i bil.

Ja, i dagtidlig klokken halv åtte satte vi oss i bilen å begynte på den lange reisen fra Sunnmøre, til Halden. Tok oss god tid, å hadde mange korte stopp, der vi strekte litt på beina:-) Kimmen vår...

29.12.10. Tror jeg eksploderer snart!!!

Ja, i går bleMamman min45 år gammel:-D Gratulerer så mye med overstått<3 Når vi stod opp, samlet vi oss rundt frokost bordet alle mann. Mamma(Aase), Pappa(Frode), Lille søster(Malin) Jeg, Heine...

Turen fra Halden til Sunnmøre, ikke bare, bare..!

REISEN: Vi stod opp og gjorde oss klare klokken 4 om morgenen. Litt over halv 5, satt Jeg, Heine og Kim Frode i bilen, klar for en lang reise! Heine begynte å kjøre, men når vi hadde kjørt ett par ...

ROMJULEN!

1 Juledag: Slappa vi av hjemme hele dagen. Malin, Adeel, Triana og Martin kom på middag. Jeg bakte en torsk, sammen med torsken gulrøtter, purre så pilla jeg noen reker som jeg hadde med. Kokte bro...

JULAFTEN! (bilder)

Julaften: Kosa oss med god Julefrokost å tok livet helt med ro. Gikk rundt bare i pysjen å såg på masse koselige program på TVen. Etter hvert gjorde vi oss klare, og dro å leverte Julegaver, å besø...

LILLE JUAFTEN! (bilder)

Lillejulaften: Spiste oss en god Julefrokost. Så dro vi på kontroll på Fredrikstad sykehus med Kim. Der vi bare fikk gode nyheter:-D En perfekt start på Julen, med andre ord<3 Vi tok siste lille...
Jeanette

29, Herøy i Møre og Romsdal

Født og oppvokst på Sunnmøre, men har bosatt meg i Halden, med sambueren min. Vi har to barn sammen. Mirakel gutten Kim Frode som ble født den 22.07.09. Perfekt og velskapt<3 Som vi 3 uker senere holdt vi på å miste pga GBS infeksjon. Har skrevet om den tøffe tiden under "SYKEHUS HISTORIEN". En frisk og fin Prinsesse Hermine ble født den 30.07.11.<3 Blir VELDIG glad om du legger igjen ett lite spor:-)!